Aangescherpte richtlijnen clubgebouw

Aangescherpte richtlijnen clubgebouw

In juli heeft het kabinet aanvullende maatregelen genomen in de aanpak van het coronavirus. Hierdoor ziet een bezoek aan ons clubgebouw er tijdelijk anders uit dan je gewend bent. Zo geldt voor gebruik van de bar onder meer een verplichte gezondheidscheck en registratie. Ook is een vaste zitplaats verplicht. In het bericht hieronder lees je alle maatregelen.

Deze maatregelen gelden in aanvulling op de specifieke protocollen voor 1-op-1 lessen, binnen- en buitenrepetities en schietavonden, die eerder al in overleg met de betreffende afdelingen zijn vastgesteld.

 

GEZONDHEIDSCHECK

Stel jezelf voorafgaand aan ieder bezoek de volgende vragen:

  • Had je één of meerdere van deze klachten in de afgelopen 24 uur: hoesten, neusverkoudheid, koorts vanaf 38 graden of benauwdheidsklachten?
  • Heb je op dit moment een huisgenoot met koorts en/of benauwdheidsklachten?
  • Heb je het coronavirus gehad en is dit de afgelopen 7 dagen vastgesteld?
  • Heb je een huisgenoot met het coronavirus en heb je in de afgelopen 14 dagen contact met hem/haar gehad terwijl hij/zij nog klachten had?
  • Ben je in quarantaine omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het coronavirus is vastgesteld?

Wanneer je één van deze vragen met ‘ja’ beantwoordt, kunnen we je helaas niet toelaten in ons clubgebouw.

 

BEZOEK EN GEBRUIK VAN DE BAR

  1. Aan- of afmelden voor een activiteit gebeurt via mail of app bij de coördinator van jouw afdeling of sectie. De coördinator heeft op die manier zicht op de te verwachte drukte en kan, zo nodig, op tijd extra maatregelen treffen.
  2. Niet aangemeld, maar toch aanwezig? Dan is registratie ter plekke voor bron- en contactonderzoek door de GGD verplicht. Gebruik hiervoor de formulieren die bij de ingang liggen. Gegevens op de registratieformulieren worden uitsluitend voor dit doel gebruikt en na 14 dagen vernietigd.
  3. Bij binnenkomst van het clubgebouw is het verplicht je handen te desinfecteren. Hiervoor staat een dispenser in de hal.
  4. Bij de klapdeuren tussen de hal en zaal geldt eenrichtingsverkeer. Dit is met bordjes aangegeven.
  5. Houd altijd 1,5 meter afstand tot anderen, tenzij je uit één huishouden komt.
  6. Bij gebruik van de bar is een vaste zitplaats verplicht. Het is dus niet toegestaan om aan de bar of in de zaal te blijven staan.
  7. Stoelen en tafels mogen gedurende een activiteit niet verplaatst worden. Alleen bij hoge uitzondering kun je van plek wisselen. Gebruik hierbij je gezond verstand en neem zo nodig extra hygiënemaatregelen (bijv. schoonmaken tafel).
  8. Voorkom onnodige loopbewegingen door de zaal en opstoppingen bij de bar. Geef de bardienst tijd en ruimte om bestellingen uit te serveren.
  9. Om het aantal contactmomenten te beperken, wordt koffie/thee uitgeschonken in bekertjes. Fris en tapbier in plastic bekers.
  10. Betalen? Gebruik zoveel mogelijk de pin (contactloos). Toch contant betalen? Vermijd handcontact en leg het (wissel)geld op de bar.

 

TOT SLOT

Deze richtlijnen hebben ongetwijfeld een flinke impact op de sfeer en beleving in het clubgebouw en binnen onze vereniging. Houd daarom rekening met elkaar en toon begrip voor iedereen die er ook in deze omstandigheden het beste van probeert te maken.

Ga verstandig met elkaar om! Alleen samen kunnen we de regels naleven en zorgen voor een gezonde omgeving, waarin alle leden en bezoekers zich veilig voelen.